coach, Wrocław, szkolenia, psycholog, trener, Aleksandra Mroczko, coaching

W tym roku pragnę Cię obdarować prezentem specjalnym, który – jeśli zechcesz go przyjąć – będzie trwać cały rok. Zapraszam Cię do zadania, dzięki któremu będziesz bardziej świadomie podejmować aktywności. Pod koniec roku, będziesz wiedzieć jakie wybory w Twoim życiu podjęłaś, podjąłeś i dlaczego.

Zanim przystąpisz do wykonywania zadań upewni się, że dysponujesz odpowiednim czasem. Będziesz potrzebować ok. czterdziestu pięciu minut na wykonanie poniższych zadań. 45 minut, podczas których zajmiesz się wyłącznie sobą, mając pod ręką kartkę, długopis i warunki sprzyjające koncentracji.

  1. Wypisz najważniejsze sfery Twojego życia (np. rodzina, rozwój zawodowy, nauka, warunki bytowe, zdrowie, życie duchowe, odpoczynek, kontakty społeczne czy finanse). Następnie podkreśl te z nich, w których chcesz dokonać udoskonalenia w najbliższym roku.
  2. Dla każdej z podkreślonych sfer określ konkretne cele, które chcesz zrealizować w ciągu roku. Ważne jest, aby cel był bardzo precyzyjnie określony, tak aby możliwym było jednoznaczne stwierdzenie czy został on zrealizowany czy nie. Jeśli obszarem do zmiany byłaby rodzina i jeśli w efekcie realizacji celu relacje rodzinne miałyby zostać pogłębione, to mój cel mógłby brzmieć: „Wypracuję i wprowadzę 5 nowych, dobrych rytuałów, pozwalających umacniać relację z poszczególnymi członkami rodziny”. Dzięki precyzyjności celu mogę w ciągu całego roku wprowadzać zmiany, testować różne rozwiązania, planować i wykonywać mniejsze kroki. Przydać Ci się mogą podpowiedzi na temat wyznaczania celów jakie możesz znaleźć na tej stronie. Ja najczęściej określam cele zgodnie z metodą SMART.
    To bardzo ważna część zadania! Często zarzucamy realizację celów właśnie dlatego, że nie są ono w wystarczająco prosty i precyzyjny sposób określone. Trudno jest się zmotywować, jeśli nie wiemy po co i dokąd dokładnie zmierzamy ani po czym rozpoznamy, że już osiągnęliśmy wyznaczony cel.
  3. Wybierz cel, od którego chcesz zacząć. Pamiętaj, aby nie brać na siebie wszystkiego na raz! Twoje siły i uwaga nie są zasobami nieograniczonymi, a znacznie więcej będziesz mieć satysfakcji po finalizacji jednego celu niż po rozpoczęciu wszystkich i… nie dokończeniu żadnego. Zajmij się jednym lub maksymalnie trzema celami na raz (pod warunkiem, że żaden z tych trzech nie wymaga od Ciebie pełnej uwagi).

Raz na miesiąc wracaj do listy celów i swoich zapisków. Sprawdzaj poziom realizacji celu, na którym w danym momencie się koncentrujesz. Zweryfikuj, czy wykonujesz postanowione zadania, czy na co dzień pamiętasz o swoim celu, czy podejmujesz kroki do jego realizacji. Sprawdzaj o ile bliżej jesteś do osiągnięcia swojego celu. Jeśli postępy nie są zadowalające – pomyśl nad modyfikacją kolejnego „małego kroku”. Jeśli miesiąc starań przyniósł oczekiwane efekty – doceń się, pogratuluj sobie, pozwól sobie na satysfakcję i dumę.
Podziel się swoim sukcesem i kolejnym ważnym krokiem w komentarzach. Twoja opowieść zadziała budująco na nas wszystkich!

Jeśli masz pytania – pytaj w komentarzach.
Dzięki temu odpowiedź będzie widoczna także dla innych.

Jeśli chcesz więcej tego typu ćwiczeń – skorzystaj z limitowanej oferty kalendarza na rok 2016.

Podziel się na:
  • Drukuj
  • PDF
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Buzz
  • Twitter
  • MySpace
  • Blip
  • Dodaj do ulubionych
  • RSS
UA-55118160-2