Szkolenie umiejętności rodzicielskich w oparciu o model Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga

 

Jeśli:

  • Chcesz lepiej zrozumieć swoje dziecko?
  • Chcesz odpowiadać na potrzeby dziecka lecz nie na zachcianki?
  • Chcesz lepiej radzić sobie z poczuciem bezradności, wstydu, smutku lub złości (swoim własnym i dziecka)?
  • Chcesz wspierać dziecko w rozwoju i samodzielności?
  • Chcesz aby dziecko stosowało się do rodzinnych i społecznych zasad?
  • Chcesz więcej?

 

 

Zapisz się na warsztaty!

Ostrzeżenie: Rozwój umiejętności rodzicielskich wiąże się z samorozwojem oraz powoduje trwałe zmiany w przebiegu relacji z dzieckiem!

 

Program szczegółowy

 

Co osiągniesz dzięki szkoleniu:

  • Poznasz model Porozumienia Bez Przemocy
  • Pogłębisz poziom relacji w domu
  • Nauczysz się oddzielać opinie od obserwacji
  • Zwiększysz swoje pole spostrzegania
  • Zdefiniujesz źródła emocji własnych i dziecka
  • Zwiększysz umiejętność rozpoznawania potrzeb (własnych i dziecka)
  • Jasno rozdzielisz potrzeby od zachcianek
  • Poznasz sposoby przedstawiania próśb
  • Nauczysz się jak mówić i słuchać, tak, by dziecko chciało… słuchać i mówić
  • Poznasz techniki pracy z dzieckiem
  • Znajdziesz rozwiązania dla konkretnych trudności wychowawczych

 

Czas trwania: 2 dni (16 godzin)

Pierwszy dzień:

  1. Wstęp
  2. Porozumienie Bez Przemocy – przedstawienie modelu
  3. Spostrzeżenie
      • Wprowadzenie teoretyczne
      • Wprowadzenie teoretyczne
      • Opis/ocena (ćw.)
      • Obszary obserwacji (identyfikacja sygnałów wysyłanych przez dziecko) (ćw.+ dyskusja)
      • Forma przekazywania obserwacji (ćw. + dyskusja)
  4. Uczucia
      • Mapa uczuć (ćw. indywidualne, moderowane)
      • Moje uczucia, uczucia dziecka (ćw. indywidualne, moderowane)
      • Identyfikacja źródeł emocji (ćw. indywidualne, moderowane)
      • Studium przypadku  – praktyczne doświadczanie modelu PBP
  5. Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP (trening umiejętności wykorzystania modelu w sytuacjach zaaranżowanych/przykładach z doświadczenia uczestników)

 

Drugi dzień:

  1. Potrzeba
      • Wprowadzenie teoretyczne
      • Zdefiniowanie potrzeb własnych/dziecka (ćw. indywidualne, w parach, moderowane)
      • Teoria Maslowa
      • Poziom i formy spełniania potrzeb (ćw. indywidualne, moderowane)
  2. Prośba
      • Wprowadzenie teoretyczne
      • Prośba vs żądanie (ćw. + dyskusja)
      • Wybór ważnych i pilnych (ćw. indywidualne, moderowane)
      • Wartości i potrzeby vs zadania
  3. Techniki wychowawcze
      • Wyolbrzymienie
      • Alternatywy
      • Formy pisemne (lista, list, chmura)
      • Pochwały i nagany mimowolne
  4. Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP (trening umiejętności wykorzystania modelu w sytuacjach zaaranżowanych/przykładach z doświadczenia uczestników)
  1. Podsumowanie i zakończenie

Przed warsztatami zapraszam do zapoznania się z artykułami opisującymi model PBP oraz z informacjami zawartymi na stronie poświęconej temu modelowi

W razie dodatkowych pytań – zapraszam do kontaktu.

Do zobaczenia,

Aleksandra Gajek

Tel. 662 288 971

kontakt@aleksandragajek.pl

www.aleksandragajek.pl

 

Trener:

 Aleksandra Gajek – psycholog, trener, coach. Specjalizuje się w zakresie umiejętności interpersonalnych i komunikacji oraz technikach radzenia sobie ze stresem. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje ok. 200 godzin przeprowadzonych szkoleń, kilkaset godzin zajęć grupowych oraz ponad 150 godzin pracy indywidualnej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Wierzy w ludzi, ceni kontakt z nimi, wspólne odkrywanie i uczenie się. Prywatnie – chętnie spędza czas na świeżym powietrzu, zwłaszcza w górach, lubi wyrażać się poprzez śpiew i muzykę. Aktualnie w trakcie przygotowania do certyfikacji w ramach International Coach Federation.

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu