coach, Wrocław, szkolenia, psycholog, trener, Aleksandra Mroczko, coaching

Majowy weekend w tym roku nie dość, że wyjątkowo długi to jeszcze  ciepły i słoneczny. Czas idealny na odpoczynek, odmianę. Niektórzy z nas wyczekiwali go od długich tygodni. A jak będzie w przyszłą niedzielę? Zdarzyło Ci się, że minął upragniony urlop a ty nadal czułeś niedosyt, napięcie nie opuściło barek a w głowie pozostał szum myśli?

Postaw na ruch!!

Powszechnie mówi się, że aktywny odpoczynek jest najlepszą z form. Mimo wszystko wciąż trudno nam ruszyć z domu, imamy się różnych sposobów, by odmówić sobie sportu: mówimy, że chcemy pospać do późna, że chcemy „leżeć i nic nie robić” (co zazwyczaj kończy się przed telewizorem), twierdzimy, że jesteśmy zbyt zmęczeni nawet na spacer, albo wybieramy grilla z piwkiem.

Bądź dziś szczery sam ze sobą i powiedz: na ile spanie do 12 pozwala Ci wypocząć i dodaje energii? Czy po całym popołudniu wpatrywania się w szklany ekran faktycznie jesteś zrelaksowany? Ile faktycznie spożytkowujesz sił witalnych na ostre picie (i dochodzenie do siebie dnia następnego) i czy ten koszt wart jest tej dawki przyjemności, którą z tego masz?

A teraz zobacz co możesz sobie dać wykorzystując codziennie choćby godzinkę czy nawet pół:

 

  • Aktywność fizyczna jest źródłem endorfin (nazywanych również hormonami szczęścia). Ich uwalnianie się w organizmie daje nam poczucie rozluźnienia, spokoju i szczęścia.
  • Ruch powoduje pogłębienie się oddechu i przyspieszenie krążenia i dzięki czemu odblokowujemy zalegające w płucach powietrze, dotleniamy każdą komórkę – zarówno skóry, mięśni jak i mózgu. To między innymi dlatego skóra osób uprawiających sport wygląda zdrowiej. Dotlenienie mózgu powoduje często przypływ nowych pomysłów, dlatego sport bywa w niektórych firmach integralną częścią pracy zespołów kreatywnych (i nie tylko).
  • W pracy wykorzystujemy głównie określone partie mięśni. Odpowiedni rodzaj ruchu pozwoli zaktywizować rzadziej wykorzystywane partie i zrównoważyć pracę ciała. Dzięki temu chronimy się przed schorzeniami układu ruchowego równocześnie poprawiając swój wygląd.
  • Przebywanie na świeżym powietrzu jest większości z nas odmianą po codziennym przebywaniu w słabo wentylowanych lub klimatyzowanych pomieszczeniach.
  • Odmiana, robienie czegoś, czego zwykle nie robimy jest najlepszą formą odpoczynku – pozwala zaspokoić te potrzeby, które na co dzień nie mają ujścia
  • Słońce, jego naturalne światło odpręża i poprawia nastrój (w przeciwieństwie do ciemności, sztucznych źródeł światła czy monitora)
  • Mięśnie mają naturalny cykl pracy, zgodnie z którym po wysiłku następuje ich automatyczne zrelaksowanie. Wysiłek fizyczny, podczas którego aktywizujemy poszczególne partie ciała powoduje, że po powrocie do domu odczuwamy relaks. Napięcia, które możesz odczuwać (zwłaszcza jeśli pracujesz pod dużą presją lub w niepoprawnej pozycji) zmniejszą się lub nawet znikną!
  • Ruch jest okazją do spotkań towarzyskich lub spędzenia czasu z bliskimi. Jest to jedna z lepszych okazji do budowania relacji – przy tak sprzyjających, podnoszących nastrój okolicznościach mamy okazję budować dobre relacje.

Jeśli doczytałeś do końca, zamiast od razu ruszyć do dzieła, to teraz jest najwyższa pora! Szczęście jest zbyt cenne, by odkładać je na „jutro”!

Jaką formę rekreacji wybierasz?

Podziel się na:
  • Drukuj
  • PDF
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Buzz
  • Twitter
  • MySpace
  • Blip
  • Dodaj do ulubionych
  • RSS
UA-55118160-2